Start je eigen zaak ?
'Start je eigen zaak' is voor iedereen die zijn ondernemersidee wilt aftoetsen via een begeleidingstraject. Heb jij zin om zelf te ondernemen en loop je met het idee om zelf een zaak op te starten? Dan kunnen wij met 'Start je eigen zaak' jou verder helpen om je idee concreter te maken. Je kiest een persoonlijk traject op maat van jouw skills en ambities. Bovendien kun je rekenen op de steun van ons die jou begeleidt doorheen het traject om van jouw ondernemersplannen tot een succes van te maken.
watwat.be is een site ondersteund door de vlaamse overheid en is goed onderbouwd waar je al wat info kan terug vinden voor het opstarten;
Tools voor startende ondernemers, hier begint het.
Wij luisteren naar jouw... en kunnen voor je een naam bedenken en het daar bij horende logo ontwerpen. Aan de hand van je logo gaan ze sneller uw bedrijf herkennen en niet alleen op je naam. Kies dus voor een gepaste naam en laat ons een logo maken. Wij denken met je mee...
Website of webshop
Als startende ondernemer of éénmanszaak is een website een must, jouw website is immers je eerste marketing tool. Een webshop is een hulp indien dit nodig is.
Deze website zorgt voor een stroom van contacten, de bezoekers vinden je dan online, stellen hun vraag via de nodige aanvraagformulieren of per email zodat je een gepast antwoord kan bieden. Zo krijg je leads binnen waar je ook mee aan de slag kan.
Domeinnaam ?
Bij het oprichten van jouw bedrijf hoort ook het registreren van je domeinnaam. Dit heb je nodig voor je website of webshop én voor je professionele emailadressen. Want je start toch geen bedrijf waarvan de emailadressen eindigen op @hotmail, wel? Een domeinnaam kiezen moet je niet te moeilijk maken. Kies een goed leesbare naam, afgestemd op jouw bedrijfsnaam Naast het registreren van jouw domeinnaam, voorzien we de hosting (voor je website) en enkele professionele emailadressen. Deze kan je dan integreren in Google Workspace, Office 365 of andere emailprogramma’s.
Social Media
Voor startende ondernemers is social media vaak een extra last. De meeste starters denken dat ze in het begin geen social media nodig hebben. Het is tijdrovend, je beschikt niet over een groot aantal volgers en je weet al helemaal niet wat je zou posten.
Het tegenovergestelde is echter waar. Waarschijnlijk ben je reeds overal aan het vertellen dat je een bedrijf gaat oprichten. Of je nu start als zelfstandige (in bijberoep), als vrije beroeper of meteen een KMO uit de grond stampt, dat maakt niet uit. Maar vertel jouw verhaal ook online. Begin onmiddellijk met social media, connecteer met je familie, vrienden en kennissen en ontwikkel je tweede online marketing tool.
Samen met u bepalen we uw specifieke doelgroep en identificeren we op welke sociale kanalen zij het meest actief zijn. Hierbij vermijden we onnodige aanwezigheid op alle mediakanalen, maar richten we ons op de meest relevante platforms voor uw bedrijf. Met een doordachte strategie en advies over het ideale aantal posts, zorgen we ervoor dat uw aanwezigheid op sociale media effectief is en aansluit bij uw marketingdoelen. Wij hebben de nodige tools en gespecialiseerde medewerkers die op regelmatige basis op cursus worden gestuurd voor het volgende:
- Optimaliseren website voor zoekmachines (SEO)
- Marketing plan Google Ads en/of Social Media
- Inplannen van Google/social media promotie(s)
- Optimaliseren van uw campagnes
- Monitoring en eventueel bijsturen tijdens de campagne
CRM
Een belangrijke tool voor startende ondernemers is een CRM-pakket. Customer Relationship Management (lees: klantenbeheer) is een tool die meestal bij het starten van een bedrijf niet beschikbaar is. In het begin weet je natuurlijk wie welke offerte heeft gekregen en wat het telefoonnummer of emailadres van die klant is. Maar een goed CRM-pakket is zoveel meer.
Hubspot is één van de meest interessante tools voor startende ondernemers. Niet alleen houdt dit CRM-pakket alle contactinformatie van de klant bij, maar je kan de klant ook koppelen aan taken en offertes, telefoongesprekken loggen, activiteiten registreren, voortgang workflow bekijken, etc. Het meest interessante onderdeel bij Hubspot is het koppelen van het contactformulier op jouw website met Hubspot CRM. Je kan zelfs zien welke webpagina’s de klant heeft bezocht vooraleer hij het contactformulier heeft ingevuld. Dat is pas Lead Generation!
Facturatie, wat denk je van onfact ?
Voor éénmanszaken of bijberoep raden we Dexxter aan!
In het begin ga je waarschijnlijk offertes en fakturen opmaken in Excel.
Zo starten de meeste zelfstandigen en kleine ondernemers.
Administratie is een onderdeel van het ondernemen dat maar weinigen echt graag doen, maar is een must.
Boekhouder
Een boekhouder is voor startende ondernemers een must. Bij het oprichten van jouw bedrijf komt een hele hoop administratie kijken. Je boekhouder regelt dit allemaal voor jou en vraagt ook je BTW-nummer aan (indien nodig ) . Zo ben jij vrij van zorgen en kan jij je focussen op het starten van je activiteit. Wij vragen alles aan bij een erkende Accountant.
Ook niet belangrijk gaan we alle contacten leggen bij ondernemeningsloket en zorgen we voor sociaal verzekeringfonds.
Wil je met ons kennis maken, dat kan geheel gratis.